Komlós Katalin zenetörténész és fortepiano-játékos.
A budapesti Zeneakadémián végezte zenetudományi
tanulmányait, majd az amerikai Cornell Universityn szerzett
PhD-fokozatot. Tudományos publikációi elsősorban angol
nyelven jelennek meg vezető zenetudományi folyóiratokban
és tanulmánykötetekben. Fortepianos and their Music című
könyve 1995-ben jelent meg az Oxford University Pressnél;
ezt tíz évvel később követte a magyar nyelvű kiadás. Évekig
vezette a Zeneakadémia Zeneelmélet Tanszékét, jelenleg az
intézmény professor emerita címet viselő tanára.
Grabócz Márta a zenei jelentés és narrativitás témakörének világszerte legelismertebb kutatói közé tartozik. Jelen kötete válogatás az elmúlt csaknem két évtizedben megjelent tanulmányaiból,...
Aki Eszterházát keresi a térképen, jól teszi, ha nagyítót használ, sőt még ezsem elég, ha nem tudja: a városkát 1950 óta Fertődnek hívják. Ez a kicsiny hely vált a 18. század második...
Jávori Ferenc, vagy ahogy sokan ismerik, Fegya, a klezmer spiritus rektora. Elsajátította majd megújította a jellegzetes zsidó hangszeres nép-zenét. Zenekarával, az 1990-ben megalakított Budapest...
A zeneszerző-életrajzok az esetek túlnyomó részében kevés izgalmat tartogatnak az utókor számára, Georg Friedrich Händel (1685-1759) pályája azonban e tekintetben is kivételesnek mondható....